Visar inlägg med etikett Dotterbolagets antologi. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dotterbolagets antologi. Visa alla inlägg

måndag 2 mars 2009

Serier tjoho!

När jag själv svarade på mina fem frågor om favoriter (i tidigare inlägg) så glömde jag nämna serier som en genre jag gärna läser. Nu senast har jag läst Dotterbolagets antologi, red. Karin Didring, Sara Elgeholm och Sara Granér. Dotterbolaget är ett feministisk seriekollektiv som bildades våren 2005. Gruppen utgörs idag av ett trettiotal kvinnor som lärde känna varandra genom serieskolan på Kvarnby folkhögskola i Malmö. Antologin är en samling av 32 medlemmars olika stilar och uttryck från 2005-2008. Som det brukar bli med antologier så varierar kvalitén men det finns många riktigt roliga, fina och bra serier, vilket gör samlingen värd att låna.
Kolla om den finns inne i GOTLIB

/Anna