fredag 14 november 2008

Var höll personalen hus?

Jo, vi samlades på annan adress och spelade kommunspelet Bohica för att diskutera samvetsfrågor. Mycket skratt blev det när våra attityder och värderingar i vår arbetsvardag avhandlades under fredagen. Men ledde detta någon vart? Har vi fått bättre insikt i våra egna och varandras uppfattningar i moraliska ställningstaganden? Mitt svar: Ganska sällan. Jag är medveten om att det är en process och att det behövs fler tillfällen innan det går att utvärdera. Eller vad tycker ni andra som har spelat? Instämmer/ Instämmer ej?

Vill du läsa mer om Bohica gå in på hemsidan, Bohica.
/Anna

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med! Det behövs fler tillfällen! Kanske en omarbetning av frågorna... frågor mer allmän hållna, inte bara för att skapa jasägare åt arbetsgivaren.... Kul var det i alla fall....

Anonym sa...

Jag hoppas att syftet inte är att skapa ja-sägare,men som spelare får man obefintlig information om hur arbetsgivaren tänker använda resultatet.
Det skulle vara intressant att veta

Anonym sa...

Spelet frambringar onekligen funderingar om arbetsgivarens syfte. Det faktum att inte facket finns med som svarsalternativ får mig att höja på ögonbrynen. Tyder detta på att ledningsgruppen som gjort frågorna inte vill ha med dem eller att de i all hast glömt facket?

Anonym sa...

Närmaste arbetgivaren fick snällt hålla sig i köket och sköta markservicen istället för att delta i det hörbart glada spelandet.
Kanske var det hela ett test på förmågan till kritiskt tänkande och då blev det klart godkänt tydligen!
Ingrid

Melissa sa...

På bilden är det bra stämning i alla fall. Det säger nog nånting om personalens förhållningssätt till sin arbetsgivare.
Det är kul att ni får spela lite, tycker jag. Synd att jag inte får vara med längre.
Melissa

Anonym sa...

Det var ganska givande att spela, man får reda på lite om sina kamrater, och även något om sig själv. Cheferna oroar jag mig inte för.

Anonym sa...

Nu är analysen avklarad! Tack för en trevlig förmiddag önskar spelledaren från bottenvåningen=). Hoppas vi ses på någon av alla era kvällstillställningar. Ha det gott//Christel

Anonym sa...

Synd att jag inte kunde vara med ... låter faktiskt som om det var meningsfullt och bra. EU var också ok, fullspäckat program i Bryssel med omnejd / Eva

Anonym sa...

personalen verkade ha trevligt men vi låntagare saknade er