fredag 16 april 2010

PRAO på biblioteket

Under veckan som gått har vi haft en duktig och trevlig PRAO-elev från Martinaskolan här på Kortedala bibliotek. Evin får presentera sig själv och berätta om sina erfarenheter, samt ge ett boktips på en bok hon tycker om.
Kortedala ger er:

Hej, jag heter Evin och är 14 år gammal.
Jag har praktiserat på Kortedala bibliotek i en vecka. Det var faktiskt ganska roligt och jag lärt mig mycket. Jag har lärt mig hur man ställer böcker i ordning och jag har lärt mig alla namnen, vad dom står för och så har jag gjort en liten utställning som handlar om barn som mår dåligt och så. Så det var väl roligt att göra det. Jag har aldrig praktiserat förut så det var min första gång. Trodde aldrig att det skulle bli kul men det var det faktiskt och böcker är väl roligt att läsa. Ni som är lika gamla som mig läs Eva Sussos böcker dom är jättebra!

Klapp,kram,kyss är mitt bästa bok tips. Det handlar om en tjej som gillar en kille och dom är bra kompisar men sen börjar han bete sig konstigt. Hon har nästan aldrig gått till stan ensam med en kompis och hon frågar sin pappa om hon får göra det någon dag men han säger att hon får fråga sin mamma som är bort rest. Då mejlar hon sin mamma men hon är också lite tveksam. Då blir hon sur och gör det i alla fall och då blir hennes pappa inte så glad över det och till sist får hon veta varför killen var så konstig innan.


/Evin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med tips från en prao! Roligt också och höra vad du fått lära dig.

Anonym sa...

Den kan jag tipsa min dotter om.