onsdag 14 juli 2010

Semesterläsning

Semestern närmar sig med stormsteg! Och jag kommer att ha massor av lästid helt plötsligt! Vad ska man då läsa? Hur många böcker ska jag ta med mig, tänk om de tar slut? (tanken att jag kan gå till biblioteket även om jag inte jobbar slår mig i detta nu... Puh!)

Jag är mitt inne i läsningen av The Terror av Dan Simmons. Åh det är så spännande! Och blodigt, det är uppätna skeppsgossar och avslitna lemmar hit och dit. Och kallt. En recension kommer, men efter semestern får det nog bli, jag har si så där 600 sidor kvar... Och så håller jag på med Sofi Oksanens Utrensning. Bådar mycket gott. Och jag gillar ju Oksanen så jag myser lite, och ryser, för verkligheten kan vara värre än alla fiktiva snömonster. Lånade även med mig Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen, Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer och sen så har jag gått och köpt fortsättningen på The forest of hands and teeth. Halleluja semestern är räddad. Glad sommar(läsning)!


/AnnaJ

Inga kommentarer: