måndag 25 maj 2009

Sommarboken

En bok som gör mig glad och som jag kan läsa flera gånger, tyst för mig själv eller högt för någon annan, är Sommarboken av Tove Jansson. Den handlar om tre människor, tre generationer som bor på en ö. Sophia, hennes pappa och hennes farmor, men mest handlar den om den fina vänskapen mellan farmor och Sophia. Det är lika mycket en bok för barn som för vuxna och jag kan varmt rekommendera den till hängmattan, spårvagnsfärden eller innan det är dags att släcka lampan.


Se om den finns inne i GOTLIB.

Vill du läsa mer om Tove Jansson, sök upp henne i databasen ALEX.

/Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

sött skrivet om en söt liten bok

Anonym sa...

Jag har aldrig läst nåt av henne, men det skulle man kanske göra...
..den här verkar bra.

Anonym sa...

Najs!