måndag 26 september 2011

Bok- och biblioteksmässan är över

Ja då var alla bibliofilers största fest slut för i år, och jag är lite klokare, lite tröttare, lite upplyft och lite fattigare. Det är ju helt fantastiskt att Göteborgs Bok- och biblioteksmässa drar så oerhört mycket folk! Det värmer i hjärtat måste jag medge. Jag var där på jobbets vägnar i torsdags, då det är öppet för branschfolk. Dagen gick så otroligt snabbt, främst för att jag satt på 45 minuter långa seminarier största delen av tiden. Inspirationen flödar hejvillt. Men det bästa på hela mässan var för mig att lyssna på Cornelia Funke tala om sina böcker och sitt författarskap. Åh, hon var så sprudlande och charmant! Det var bara en slump att jag följde med på det seminariet men det var då tur att jag gjorde det! Har aldrig läst hennes böcker ens en gång men nu ska det bli läsa av!

Sen avslutade jag med att yra omkring nere bland montrarna och trots att jag såg Liv Strömquist på nära håll så blev jag stressad och gick ifrån den långa signeringskön utan en signering och inte hann jag köpa alla böcker jag drömt om och det blev liksom en känsla av att jag missat något. Så gick jag dit igen i söndags och inte fick jag köpt så mycket då heller. Men jag hann träffa så mycket folk som jag inte sett på evigheter. Det är sannerligen ett socialt projekt att gå på bokmässan. Nu är det år tills nästa gång så det är bara att ladda! Och tack till sjukdomsgudarna att jag fick vara frisk (hade gruvat mig lite innan att jag skulle bli sjuk och missa hela spektaklet)!

Nu tycker jag att ni ska lyssna på Bokpuffens inläsning av inledningen på Funkes bok Reckless:


Reckless

av Cornelia Funke









Något Är fel med ljudet!




Ladda hem (Högerklicka, välj "spara som")

/AnnaJ

Inga kommentarer: