måndag 17 maj 2010

Lilla stjärna

Det fenomenala med John Ajvide Lindqvist är att han för in skräcken och det övernaturliga i en vardaglig samtid. I hans senaste roman Lilla stjärna blir åter igen det oskyldiga lilla barnet drabbat och hamnar i orätta händer. Utifrån sina egna krafter och på sitt egna sätt försvarar hon sig, vilket bara har en utgång… Jag sträckläste boken men mot slutet var det något som hände och jag tyckte inte det var hans bästa bok längre som jag gjorde inledningsvis. Lilla stjärna är helt klart läsvärd men har du inte läst något annat av Ajvide vill jag hellre rekommenderar Låt den rätte komma in.


Lyssna på när Ajvide själv läser prologen och första kapitlet genom att klicka HÄR.
/Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

En dag före GP. Bra jobbat!

Anonym sa...

Kanske gick det inte att begära att den skulle va lika bra som Låt den rätte...

Zoe sa...

Jag tyckte den var himla spännande.